Som en avslagen cola


Är tillbaka i Sverige igen. Med salt i hela håret och sand i sandalerna, två flaskor sprit och en schysst bränna i bagaget. Det var, och kommer nog alltid att vara lika trevligt att lämna Sverige ett tag. Speciellt när man kan gå omkring hånleende i flipflops när man tänker på hur kallt det är hemma. Måste dock motvilligt erkänna att jag faktiskt fick lite hemlängtan mot slutet. Jag känner knappt igen mig själv längre.

Jag kom tillbaka till ett Jämtland som med stormsteg hade förvandlats till höst. Insåg också att det kanske är dags att kliva ner från räkmackan och börja ta tag i skolan. Har två prov den kommande veckan, och jag känner mig lite lätt svettig bara vid blotta tanken.

Annars har det varit en nästan äckligt lugn helg och den här söndagen påminner mig om avslagen cola. Jag har inte ens orkat tagit av mig pyjamasbyxorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0