Kyssar? Kramar? Pussar?


Någonting jag aldrig riktigt förstått mig på är det här med hur man avslutar ett sms. Avslutet gör ju tydligen hela sms:et. Det sätter standarden för vad det är för typ av sms som skickas. Man behöver bara läsa det sista för att förstå om det handlar om en ordväxling mellan två kompisar eller två älskade.  


Det är en hel vetenskap! Alla vet ju att man inte glömmer att skriva puss till ett ragg man är intresserad av. För annars kan man lika gärna lägga ner mobilerna och leta efter någon annan, eller?


Om mina kompisar misstänker en fnurra på tråden med någon vän/beundrare så är alltid deras viktigaste argument "... han slutade ju faktiskt att skriva puss".
Förstå hur stor vikt ett litet ord gör. Man får verkligen, verkligen inte glömma en sådan viktig sak! Det kan ge upphov till katastrof.


Fast det kan bli tvärtom också. För inte så länge sedan råkade en kär vän skriva just "puss", till fel person, nämligen en jobbarkompis som hon inte kände särskilt väl. Hon var till och med tvungen att skicka ett till sms när hon upptäckte sitt grova misstag.
 "... Hehe, jag råkade skriva fel... så du inte blir rädd eller nåt".


Undrar vilka signaler jag sänder ut när jag aldrig skriver vare sig puss eller kram när jag skickar sms. Försökte smälta in i mängden där ett tag, men det blev så jobbigt när jag hela tiden glömde bort det och var tvungen att tänka på vem det egentligen var passande att man skrev vad till.


Såå... Jag ville bara säga att jag tycker om er ändå. Fast ni nästan aldrig får en puss/kram av mig. 

XOXO


Kommentarer
Postat av: Gossip girl

Haha, jag håller med! det är en djungel detta! Jag tycker dock att orde puss kan användas lite väl mycket. Om jag skriver puss till någon så menar jag verkligen det, jag skulle kunna pussa den personen. Både på munnen och på kinden. Men somliga bara skriver puss av ren vana. Jag tycket att om man ska använda puss, så ska man mena det också.

Xoxo Gossip Girl

2009-01-09 @ 19:31:49
Postat av: Annabell

ska nog ta och skärpa mig i den här frågan.. för mig är det bara en gammal vana som alla får ta del av :S

2009-01-16 @ 10:55:16
URL: http://abpower.blogg.se/
Postat av: Evelin

Ja, men va fan.. HAHA:P att du hade de där på hjärnan.. Men det blev en vana bara för jag smsade olle samtidigt också.. och jag skriver ju puss till olle:P hahaha snacka om att skämmas

2009-02-04 @ 00:37:31
Postat av: MISS S

Haha. Ja men det där är något jag har klurat på länge...

2009-02-09 @ 21:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0