Du har fått solen i ögonen, och har aldrig varit där


Studenten närmar sig med stormsteg. Känner mig väldigt stressad eftersom jag fortfarande har en lång lista på skolarbeten som ska lämnas in och prov som ska göras innan jag kan kasta in handduken.


Fast efter den här helgen kommer förmodligen en stor börda lättat från min axlar, då projektarbetet kommer att vara inlämnat. Enligt mina beräkningar kommer det att vara häftat och redo för inlämning vid den här tiden i morgon.


Sedan är det bara att välja och vraka i den godispåse av skolans läckerheter som är kvar. Vet inte riktigt vad jag ska börja med först, kanske bör jag göra mig redo för svenska redovisningarna, eller kanske göra klart engelskan, psykologin, historian eller kanske miljökunskapen?


Jag ser ljuset i tunneln även om jag inser att jag har en sjuhelvetes massa plugg framför mig. Frammanar bilden av den där studentkvällen som man längtat efter så länge. Blir lycklig som ett barn på julafton bara vid tanken av den 5:e juni, och låter det vara min morot i detta kaos av skolarbeten.


Känner mig som den typiska tredjeringaren, som tappar glöden redan vid andra veckan av höstterminen. Som spenderat veckorna med att skjuta upp allt som går, samtidigt som dagarna räknats ned till nästa ledighet. Min blick har studerat klockan mer än någonsin och jag har gjort allt förutom att leva i nuet, det enda jag har längtat efter är nästa dag...


Jag håller sakta men säkert på att uppgraderas från statist till regissör. Det kommer inte att finnas några måsten i mitt liv längre. Eller jo, fast av en helt annan kaliber... mina största problem kommer inte längre vara att komma på den perfekta ursäkten till varför jag inte gjort klart det jag ska, eller hur jag ska skjuta upp miljöprovet, utan hur jag ska försörja mig själv...



Sidorna är blanka, och nu gäller det bara att komma på vad man ska fylla dem med.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

intervju för en skola ;)

2009-05-17 @ 20:00:24
URL: http://mikaelalillis.blogg.se/
Postat av: Annabell

fiffan! men snart är det sommar och ledigt tills man får för sig att ta tag i nåt nästa gång (Y)

2009-05-20 @ 15:00:09
URL: http://annabellrahm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0